Saturday 10 January 2015

1. KAJIAN KES - D. LAMPIRAN

LAMPIRAN A
BAHAGIAN I: LATAR BELAKANG RESPONDEN
Jantina
Lelaki
Perempuan
Umur (Tahun)
7 hingga 9 (Tahap 1)
10 hingga 12 (Tahap 2)
Bangsa
Melayu
BUKAN Melayu
BAHAGIAN II: PENCAPAIAN PEMBELAJARAN RESPONDEN 
Subjek UPKK
1 Penghayatan Cara Hidup Islam (PCHI) A
2 Amali Solat A
3 Al-Quran A
4 Ulum Syariyyah A
5 Adab A
6 Sirah A
7 Lughatul Quran A
8 Jawi, Khat A
Keputusan Keseluruhan 8A (Cemerlang)
BAHAGIAN III: LATAR BELAKANG IBUBAPA RESPONDEN
Arahan: Bagi soalan dalam Bahagian I sila tandakan () pada kotak yang berkenaan.
A) LATAR BELAKANG IBU
Umur
21-30
31-40
41-50
51-60
Bangsa
Melayu
BUKAN Melayu
Pendidikan Formal ALIRAN AGAMA Tertinggi
PhD
Sarjana
Sarjana Muda
Diploma
Sijil
Pendidikan Formal Akademik Tertinggi
PhD
Sarjana
Sarjana Muda
Diploma
Sijil
Pekerjaan
Profesional (Sila nyatakan): 
BUKAN Profesional (Sila nyatakan): Guru KAFA
Majikan
Kerajaan / Badan Berkanun
Swasta / Bekerja Sendiri
Pendapatan Bulanan
kurang dari RM1,000.00
RM 1,000.00 hingga RM 2,000.00
RM 2,001.00 hingga RM 3,000.00
RM 3,001.00 hingga RM 4,000.00
RM 4,001.00 dan ke atas
B) LATAR BELAKANG BAPA
Umur
21-30
31-40
41-50
51-60
Bangsa
Melayu
BUKAN Melayu
Pendidikan Formal ALIRAN AGAMA Tertinggi
PhD
Sarjana
Sarjana Muda
Diploma
Sijil
Pendidikan Formal Akademik Tertinggi
PhD
Sarjana
Sarjana Muda
Diploma
Sijil
Pekerjaan
Profesional (Sila nyatakan): 
BUKAN Profesional (Sila nyatakan): Guru KAFA
Majikan
Kerajaan / Badan Berkanun
Swasta / Bekerja Sendiri
Pendapatan Bulanan
kurang dari RM1,000.00
RM 1,000.00 hingga RM 2,000.00
RM 2,001.00 hingga RM 3,000.00
RM 3,001.00 hingga RM 4,000.00
RM 4,001.00 dan ke atas
BAHAGIAN IV: 
FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PENCAPAIAN PEMBELAJARAN RESPONDEN
Arahan: Setiap pernyataan mengandungi 5 pilihan jawapan mengikut tahap persetujuan. Pilih SATU jawapan sahaja dan TANDAKAN pada skor yang sepadan dengan tahap persetujuan anda.
Tahap Persetujuan Skor
Sangat Tidak Setuju (STS) 1
Tidak Setuju (TS) 2
Tidak Pasti (TP) 3
Setuju (S) 4
Sangat Setuju (SS) 5
Bil. Pernyataan Tahap Persetujuan
Sangat Tidak Setuju (STS) Tidak Setuju (TS) Tidak Pasti (TP) Setuju (S) Sangat Setuju (SS)
1 FAKTOR DIRI SENDIRI
1.1 Saya mempunyai keinginan yang kuat untuk berjaya dalam pelajaran.
1.2 Saya mempunyai kesedaran yang tinggi tentang betapa pentingnya pelajaran dalam kehidupan.
1.3 Saya memotivasikan diri agar sentiasa bersemangat untuk berjaya dalam pelajaran.
1.4 Cita-cita saya menjadi pendorong untuk berjaya dalam pelajaran.
1.5 Saya mempunyai minat mendalam terhadap pelajaran.
2 FAKTOR  IBUBAPA
2.1 Ibubapa memberi sokongan dalam bentuk kewangan.
2.2 Ibubapa menyediakan segala kelengkapan persekolahan saya.
2.3 Ibubapa sentiasa memberi motivasi untuk berjaya dalam pelajaran.
2.4 Ibubapa turut membantu dalam menyelesaikan tugasan sekolah saya.
2.5 Ibubapa sentiasa memberi tunjuk ajar dalam pembelajaran saya.
2.6 Ibubapa memberikan sepenuh kasih sayang kepada saya.
2.7 Ibubapa meraikan kejayaan saya dalam pelajaran.
2.8 Ibubapa tetap memberikan semangat jika pencapaian saya merosot.
2.9 Ibubapa berbincang dengan guru berkaitan hal pembelajaran saya.
2.10 Ibubapa mengikuti perkembangan pembelajaran saya secara dekat.
2.11 Ibubapa sentiasa mengadakan aktiviti-aktiviti yang membantu perkembangan intelek saya.
2.12 Ibubapa saya mementingkan ilmu pengetahuan keluarga.
2.13 Ibubapa menyemarakkan budaya ilmu dalam keluarga.
2.14 Ibubapa sentiasa berusaha untuk mengurangkan tekanan  yang saya hadapi.
2.15 Ibubapa memainkan peranan penting dalam mengurus masa belajar saya.
2.16 Ibubapa menaruh minat terhadap pencapaian pelajaran saya.
2.17 Ibubapa memberikan ruang untuk bersantai bersama keluarga.
3 FAKTOR-FAKTOR LAIN
3.1 Guru-guru sentiasa memberi galakan kepada saya untuk berjaya dalam pelajaran.
3.2 Saya mempunyai idola untuk dicontohi bagi mencapai kejayaan dalam pelajaran.
3.3 Saya sangat mementingkan aspek kesihatan mental, fizikal dan emosi.
3.4 Saya sering berbincang dengan guru berkaitan hal pembelajaran saya.
3.5 Saya sangat mementingkan perbincangan dengan rakan-rakan berkaitan pembelajaran.

No comments:

Post a Comment